Wiele osób w dzisiejszych czasach zastanawia się nad prowadzeniem alternatywnego biznesu jako podstawowego lub dodatkowego źródła dochodu. Ze względu na pandemię oraz możliwy kryzys gospodarczy w wielu branżach posiadanie własnej myjni bezdotykowej może okazać się trafnym pomysłem na biznes. Ponadto myjnia bezdotykowa może generować spore zyski przy relatywnie niskich kosztach prowadzenia tego rodzaju działalności. Warto zatem wiedzieć na czym polega ten biznes oraz dlaczego jest on opłacalny w większości przypadków.
Czym jest myjnia bezdotykowa?
Zgodnie z definicją myjnia bezdotykowa to miejsce, w którym bez konieczności samodzielnego mycia jako kierowca danego pojazdu można go wyczyścić. Innymi słowy myjnia bezdotykowa to rodzaj myjni, w której za pomocą kilku przycisków można ustawić odpowiednio parametry maszyn myjących by bez ingerencji kierowcy samochód mógł zostać umyty. Jest to bardzo dobre rozwiązanie szczególnie dla kierowców, którzy z powodu brak czasu lub natłoku obowiązków chcą szybko umyć, wysuszyć i nadać połysk swojemu pojazdowi.
W większości sytuacji myjnia bezdotykowa składa się z kilku połączonych ze sobą stacji. Podstawową jest stacja myjąca gdzie samochód umieszczany jest na specjalnej rampie. Za pomocą urządzeń hydraulicznych jest on przesuwany a specjalne maszyny myjące nakładają mieszaninę środków czyszczących oraz wody. Następnym etapem jest płukanie, dzięki któremu można pozbyć się resztek brudu oraz piany. Kolejnym i zasadniczo ostatnim etapem jest suszenie, dzięki któremu można zapobiec przyklejaniu się elementów i zanieczyszczeń zaraz po wyjeździe z myjni. Co więcej wiele myjni bezdotykowych oferuje możliwość woskowania lub nabłyszczania karoserii samochodu. Dzięki temu kierowca ma możliwość nadania połysku swojemu pojazdowi.
Zobacz również:
- myjna bezdotykowa http://sg7.pl/serwis/
- producent myjni bezdotykowych http://sg7.pl/oferta/
- Myjnie samoobsługowe http://sg7.pl
Czy myjnia samochodowa to dochodowy biznes?
Obecnie praktycznie większość polskiego społeczeństwa posiada lub planuje posiadać w najbliższej przyszłości własne auto. Dosyć ciężko byłoby sobie wyobrazić dla takich kierowców konieczność regularnego mycia swojego samochodu w co musieliby być zaangażowani. Dlatego też założenie myjni bezdotykowej w odpowiedniej lokalizacji może okazać się strzałem w dziesiątkę. Wiele osób mogłoby zatem zastanawiać się dlaczego tak wiele osób byłoby skłonnych na skorzystania z myjni bezdotykowej.
Powód jest prosty – ze względu na oszczędność czasu, finansów oraz wygodę. Warto jednak dowiedzieć się czy myjnia to aby na pewno dochodowy biznes. Podsumowując różne dane gromadzone m.in. przez Główny Urząd Statystyczny czy też prywatnych obserwatorów średnie dochody z myjni bezdotykowej w Polsce są bardzo atrakcyjne. Większość myjni bezdotykowych znajduje się w większych lub mniejszych miastach bądź przy głównych ulicach i punktach komunikacyjnych.
W ten sposób myjnie bezdotykowe nie generując kosztów osobowych (konieczności płacenia pensji pracownikom) oraz po odliczeniu wszystkich kosztów działalności generują spore przychody. Mowa tutaj o przychodach rzędu 10-15 tysięcy złotych brutto miesięcznie. W niektórych lokalizacjach te zarobki mogą być jeszcze bardziej pokaźne ze względu na bliskość głównych dróg i autostrad.
Na czym polega opłacalność prowadzenia myjni bezdotykowej?
Opłacalność prowadzenia tego typu biznesu, tak jak zostało to wspomniane wyżej, opiera się przede wszystkim na oszczędności czasu oraz finansów. Po pierwsze kierowca nie jest zobligowany do wychodzenia z samochodu, wrzucania określonej ilości monet czy też używania urządzeń myjących bądź spłukujących. Dzięki temu może on w tym samym momencie zająć się innymi rzeczami i wyjechać z myjni bez konieczności opuszczania pojazdu. Jeżeli mowa o oszczędności finansów to myjnia bezdotykowa również jest najlepszym rozwiązaniem praktycznie dla każdego kierowcy. Powodem tego jest fakt, iż w myjniach dotykowych to stoper odmierza czas, w którym maszyna myjąca działa. Jeżeli kierowca się spóźni musi on dopłacić by móc na przykład spłukać swój samochód.
Powyższy argument w niewątpliwy sposób łączy się również z argumentem jakim jest poczucie wygody. Konieczność dopłacania, pilnowania czasu oraz szybkiego mycia swojego pojazdu nie napawa optymizmem. Poza tym kierowca jest narażony na kontakt z urządzeniami, które wcześniej były używane przez inną osobę. W dobie pandemii stanowi to swego rodzaju zagrożenie dla zdrowia kierowcy. Poza tym myjnia bezdotykowa nie wymaga żadnej ingerencji ze strony kierowcy toteż można w prosty sposób umyć swoje auto.
Ostatnim argumentem przemawiającym za otwarciem tego typu biznesu jest ciągłość dochodów. Nawet w czasie pandemii kierowcy muszą się przemieszczać chociażby ze względu na łańcuch dostaw jaki panuje w światowej ekonomii. Lokalizując myjnię bezdotykową w miejscu intensywnego ruchu drogowego można znacząco zwiększyć swoje szanse na zarobek oraz na stałą obecność klientów jakimi są kierowcy. Na podstawie powyższych argumentów można śmiało stwierdzić, iż myjnia bezdotykowa jest jak najbardziej opłacalnym biznesem. Ze względu na liczbę kierowców (klientów) oraz praktycznie zerowe koszty pracownicze po odliczeniu wszystkich kosztów stałych, zmiennych i podatków można cieszyć się stabilnością przychodów oraz wysokimi zarobkami.